Kohti kultaa ja kunniaa Vuoden Toimiston kanssa?

KarpaloGroup nousi Vuoden toimisto -kilpailussa palkintokorokkeelle neljättä kertaa peräkkäin. Vuonna 2025 nappasimme kultaa! Tutustu tutkimuksen kohokohtiin ja mieti, voisiko sinunkin bisneksesi hyötyä Karpalon kultaisesta kosketuksesta.

Siirry kilpailun kriteereihin

Miten asiakkaamme arvioivat Karpalon brändiosaamista?

“Hyvä perehtyminen brändiin ja sen kanssa jo aiemmin tehtyihin toimenpiteisiin.”

”Knowing well the legacy of our brand and the local regulations.”

”That’s their strong point – you won’t find a better one.”

”Karpalo paneutuu jo alkuvaiheessa syvällisesti brändistrategiaan, ja täsmentää sitä aina matkan varrella. Yhteistyö on helppoa, kun nämä perusasiat ovat kunnossa.”

"Pitkä kokemus spesifiltä alalta ja eri tuoteryhmistä.”

Olimme luokkamme parhaita (Best Practice) muun muassa asiakkaan toimialan tuntemuksessa. Mikä tekee meistä niin hyviä siinä?

Meillä on yli 20 vuoden kokemus terveys- ja lääketeollisuudesta, ja kaikki työntekijämme ovat läpäisseet Lääkemarkkinoinnin Eettiset ohjeet -testin.

Meillä on kokemusta lääkkeiden markkinointia koskevista säännöistä sekä kuluttajille suunnatusta muusta kuin myynninedistämisviestinnästä ja terveystiedottamisesta.

Toimitusvarmuutemme on huippuluokkaa, ja ymmärrämme, miten tärkeää on olla tarkka – pienintä yksityiskohtaa myöten.

Emme ole vain yksi luova toimisto muiden joukossa, vaan lääke- ja terveysalaan erikoistunut, luova ja luotettava kumppani.
Johanna Kestilä
toimitusjohtaja

Karpalo sai luovuudesta 9,11/10 pistettä. Mitä luovuus suunnittelijoillemme merkitsee?

Luovuus on kuin hyvä lyijykynä – tärkeä työväline, jota ilman ei piirry jälkeä. Se toimii sujuvassa yhteistyössä ajan ja ajatuksen kanssa, mutta vaatii tuekseen tunteen palon. Se vain innostuu, kun sitä käytetään: kumitetaan ja pyöritellään sormien välissä, uudestaan ja uudestaan. Jos siltä katkeaa terä, se kannattaa laittaa hetkeksi lepäämään paperin päälle. Rauhassa ruutuja mittailemaan, teroitusta odottelemaan.

Hyvällä suunnittelijalla luovuus on vakiovarusteena korvan takana.
Kati Uoti-Helenius
copywriter, konseptisuunnittelija
Luovuus on tämän työn suola. Katsojalle tuotu oivaltamisen ilo on se, mikä erottaa hyvän keskinkertaisesta. Myös vaikean asian informatiivinen esittäminen mielenkiintoisella tavalla palkitsee niin tekijää kuin katsojaakin.

Luovuus on myös hyvää yhteistyötä – osaavan kirjoittajan kanssa työskentely saa erilliset äänet soimaan yhdessä ja muodostamaan “kauniisti soivat stemmat”.

Vapaa-ajalla luovuuteni pääsee esiin taidemaalauksen muodossa.
Kukka-Maaria Jaatinen
luova johtaja, AD
Luovuus on se juttu, miksi tällä alalla olen. Minulle koodaaminen on ollut aina luovaa työtä, oli työn alla sitten nettisivu, jonkinlainen ohjelma tai peli. Koodi on kuitenkin aina minun käsialaani, vaikka käytössä olisi tarkkakin tyyliopas. Luovuutta tarvitaan silloin, kun pitää tiettyjen rajojen sisällä keksiä jotain uutta, tai kun pohdin ja vertailen erilaisia ratkaisuja ongelmiin.

Vapaa-ajalla luovuutta harjoitan vielä musiikin ja pelien tekemisessä.
Eetu Järvinen
www-suunnittelija

Asiakkaamme antoivat meille 9,39/10 pistettä projektinjohdosta ja kommentoivat muun muassa näin:

”Kommunikaatio on toiminut erinomaisesti. Projektien lopputulos on ollut vähintään tavoitteiden mukainen, mutta monesti parempi, sillä olemme saaneet suunnitelmiimme parannusehdotuksia.”

”Erinomaista projektin johtamista. Minun ei tarvitse miettiä yksityiskohtia projektin hallinnan suhteen, vaan se on heidän käsissään. Iso apua asiakkaalle!!”

“Aina aikataulut pitää ja luotto toimintaan ja projektin johtoon hyvä.”

Hyvästä on vaikea parantaa, mutta paransimme silti. Vuoteen 2024 verrattuna kehityimme eniten seuraavissa asioissa:

9,28

Proaktiivisuus

(muutos: + 0,47 pistettä)

9,61

Toimitusvarmuus

(muutos: + 0,43 pistettä)

9,67

Toimiston sitoutuneisuus

(muutos: + 0,43 pistettä)

KarpaloGroupille on myönnetty myös Excellence in Customer Relations -arvonimi. Mitä se tarkoittaa?

Excellence in Customer Relations -nimitys myönnetään toimistoille, jotka ovat osoittaneet korkeaa asiakastyytyväisyyttä ja suositteluarvoa. Olemme iloisia ja innoissamme siitä, että kova työmme ja omistautumisemme on nyt virallisesti huomioitu. Sydämellinen kiitos!

Mikä Vuoden toimisto -kilpailu on?

Vuoden toimisto on ruotsalaisen Regi Research & Strategin konseptiin perustuva tutkimus, jolla kartoitetaan markkinointi-, mainos- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden tyytyväisyyttä toimistoihin, toimiston valintaan vaikuttavia asioita ja markkinointialan kehityssuuntia. Ruotsissa Årets Byrå on markkinointialan merkittävin ja arvostetuin tutkimuskonsepti, ja sitä on toteutettu jo yli 20 vuotta.

Jo finaaliin pääsemisestä on syytä olla ylpeä, sillä ehdokkaat valitaan asiakastyytyväisyyden ja liiketoiminnallisten kriteerien perusteella. Asiakastyytyväisyyttä arvioidaan 15 eri kriteerillä asteikolla 1-10 siten, että 1 on alin ja 10 ylin arvosana. Kriteerit jakautuvat seuraaviin osa-alueisiin:

– Toimiston osaaminen (4 kriteeriä)

– Toimiston asiakaskohtainen osaaminen (2 kriteeriä)

– Asiakassuhde ja yhteistyö (3 kriteeriä)

– Hallinnollinen osaaminen (3 kriteeriä)

– Arvon luominen (3 kriteeriä)