Tarkista, että viestintä on tahdikasta. Valitse sanat ja hymiöt tarkasti. Mainostaa saa, mutta kiinnitä erityistä huomiota viestinnän sävyyn: huutomerkkejä vilisevä tarjouskarnevaali kalskahtaa tällaisena aikana korvaan.
Pistä verkkoapteekki kuntoon.
Karanteenissa verkko-ostaminen kasvaa. Jos sinulla on verkkoapteekki, vilkaise etusivua. Onko ulkoasu kunnossa? Onko sivulla helppo navigoida? Hyödynnä banneripaikat, sillä nyt useammat silmäparit näkevät ne. Mainosta sivustoa Google Adsissa, jotta nettiapteekkia etsivät löytävät perille.
Ohjeista ja auta.
Ohjeista asiakkaitasi toimimaan niin, että tartunta ei leviä. Näin myös osoitat riskiryhmille, että välität heidän terveydestään. Onko muita tapoja, joilla voit helpottaa asiakkaidesi elämää tällaisena aikana? Jos on, kerro niistä! Tarjoatko esimerkiksi lääkkeiden kotiinkuljetusta?
Ole läsnä somessa, niin ovat nyt muutkin.
Kerro ajankohtaisista asioista sosiaalisen median kanavissa, sillä niissä vietetään tavallista enemmän aikaa. Sosiaalisia suhteita ylläpidetään viestein, kun kasvokkain ei voi tavata, ja tuttujen arkea seurataan aktiivisesti Facebookissa ja Instagramissa. Seuraajista ei ole haittaa, mutta suurimman kattavuuden somessa saavuttaa yleensä maksetulla mainonnalla.
Älä käytä koronaa vetonaulana.
Koronaa ei pidä käyttää vetonaulana, jolla kiinnität huomion esimerkiksi tuotetarjoukseen, joka ei olennaisesti liity virukseen. Tämä tuntuu väistämättä koronalla rahastamiselta. Sen sijaan voit hyvin jakaa esimerkiksi koronaan liittyviä käsienpesuohjeita sekä muuta terveyteen ja hyvinvointiin liittyvää sisältöä. Tuore ja asiakkaalle relevantti sisältö erottuu aina edukseen, oli koronaa tai ei.
Ja ei muuta kuin viestimään! Sinä olet asiakkaillesi tärkeä: viestimällä kerrot, että hekin ovat sinulle.