Case Ibulinecaps: pysähdys ostopäätöksen äärelle
Karpalo suunnitteli Fysiolinen uudelle itsehoitolääkkeelle, Ibulinecapsille, näyttävän pakkauksen ja erottuvan lanseerauskampanjan. Ibulinecaps on ibuprofeenikapseli, jota käytetään lievittämään tilapäistä kipua, kuumetta ja särkyä aikuisilla ja vähintään 12 vuotta täyttäneillä. Tuoteryhmä on hyvin kilpailtu, joten päädyimme yksinkertaiseen ja tehokkaaseen markkinointireseptiin: herätetään huomio, kerrotaan faktat, identifioidutaan ostohetkellä.
Karpalon suunnittelutiimi ideoi lanseerauskampanjaan lehti-ilmoitukset, napakan tv-mainoksen ja videon somekäyttöön. Suunnittelu alkoi kuitenkin pakkauksesta. Särkylääkehyllystä edukseen erottuva, tyylikäs pakkaus kertoo kaiken tarpeellisen: lääkkeen nimi, vahvuus, lääkemuoto, vaikuttava aine, käyttöaihe, annostus ja muut lain vaatimat tiedot ovat selkeästi nähtävillä. Hyllyn reunaan suunnittelimme kampanjan linjaan sopivat hyllypuhujat.
Fysioline on tamperelainen hyvinvointialan yritys, jolle myönnettiin vuonna 2023 lääketehtaan toimilupa eli GMP-status. Fysiolinella on jo ennestään vahva osaaminen ja kokemus muun muassa erilaisten CE-merkittyjen lääkinnällisten laitteiden ja kosmeettisten valmisteiden tuotannosta.

