Case Diabetestutkimussäätiö
KarpaloGroupilla ja Diabetestutkimussäätiöllä on pitkä yhteinen historia. Aikanaan suunnittelimme säätiölle useamman vuoden ajan markkinointimateriaalia varainkeruun tueksi, esimerkiksi vuosikertomuksia.
Hetken yhteistyömme oli tauollakin, mutta mukavasti sujuneet projektit saivat asiakkaan ottamaan meihin uudestaan yhteyttä: Diabetestutkimussäätiön ilme haluttiin uudistaa. Me ryhdyimme tietenkin tuumasta toimeen!
Aloituspalaverissa luova johtaja Kukka-Maaria Jaatinen ja projektipäällikkö Raisa Käyhkö keskustelivat suuntaviivat selviksi. Seuraavaksi tehtiin kuvaussuunnitelma ja ehdotus uudistetusta ilmeestä. Lopuksi uusi ilme jalkautettiin printtiin ja verkkoon. Verkkosivuston toteutti säätiön kumppani Poutapilvi.
”Routa porsaan kotiin ajoi! Pitkäaikainen yhteistyömme Karpalon kanssa oli katkolla muutaman vuoden halutessamme kokeilla, miltä ruoho aidan toisella puolella maistuu. Kotiinpaluu tuttujen tekijöiden pariin oli lämminhenkinen, ja työn jälki ilahduttaa joka kerta."
Pirita Salomaa, viestintäasiantuntija Diabetestutkimussäätiö
KarpaloGroupin kanssa yhteistyötä voi tehdä erilaisilla palvelumalleilla. Useat projektit hyötyvät copywriterin osaamisesta, mutta Diabetestutkimussäätiön projekteissa tekstityöt tekee säätiön viestintäasiantuntija Pirita Salomaa. Tämä palvelumalli on toiminut projekteissa varsin hyvin.
On aina ilo tehdä töitä Diabetestutkimussäätiön kanssa. Viimeisin yhteistyömme tulos on vuosikertomus, jonka taitoimme säätiön yhtenäisen visuaalisen ilmeen mukaiseksi.

